•  Fri frakt vid köp över 500 kr
  •  Fria byten
  •  Fri paketinslagning
  •  Snabb leverans
Din varukorg är tom!  

 

VILLKOR & BETALSÄTT

Vi följer Konsumentköplagens bestämmelser (SFS 1990:932), Distans & hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen lagen (SFS 1998:204) på alla köp.

BETALNINGSSÄTT

Köpet hos Toffelshoppen.se sker via  KLARNA Checkout för en enkel betalning, du kan välja mella faktura 14 dagar, kortbetalning och direktbetalning. Inga avgifter tillkommer. Vid köp anger ni ert personnummer och en kreditupplysning görs dirket online. Allt sker över en säker anslutning via Klarna. Så snart köpet är slutfört skickas en automatisk orderbekräfftelse via epost.

Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta från förfallodagen och vid eventuell påminnelse debiteras en lagstadgad avgift på 60kr.

Du kan även välja kortbetalning via PAYPAL 

 

PRISSÄTTNING

Alla priser på Toffelshoppen är inklusive svensk moms (25%). Toffelshoppen förbehåller sig rätten att löpande ändra priser på samtliga varor i vårt sortiment, både till det högre och till det lägre. Det pris som råder vid köptillfället är det pris som gäller vid ditt köp.

LEVERANS

Vid leverans inom Sverige använder Toffelshoppen sig normalt av  Postnord varubrev eller Schenker. Vid köp under 500 kr tillkommer en fraktavgift på 49 kr. Vid köp över 500 kr bjuder vi på fraktkostnaden. 

 

ORDERBEKRÄFTELSE

När du beställt dina varor skickas ett mail till den e-postadress du angivit vid ditt köp som bekräftar att vi mottagit din order. Denna orderbekräftelse fungerar även som ditt kvitto och är viktig att spara vid eventuell kontakt med vår kundtjänst.

LEVERANSTID

Vi skickar alla ordrar samma eller dagen efter. Du får dina varor en till tre dagar efter beställningen.

LEVERANS

Ditt paket levereras med Postnord Sverige AB, eller genom DB Schenker till ditt närmaste utlämningsställe. När ditt paket är på väg kommer du att få ett SMS att varan är på väg och på vilket utlämningsställe du kan hämta det. Du måste ta med dig legitimation vid uthämtningen. Om du inte själv har möjlighet att hämta ut paketet måste ditt bud kunna uppvisa både sitt och din legitimation. Du måste även kunna ange paketets kolli/id-nummer som du fått med beställningsbekräftelsen. 

Vi ansvarar för att leveransen kommer fram till utlämningsstället. Du som kund ansvarar för att adressen som lämnas vid beställningen är korrekt.

Vid mottagen leverans ska du som kund kontrollera att varorna stämmer överens med det du köpt. Om det föreligger fel i leveransen skall du omedelbart meddela oss detta genom att maila till kundtjänst på [email protected]

AVISERING OCH UTHÄMTNING

När ditt paket har ankommit till utlämningsstället får du information om detta via sms, e-mail eller brevavisering. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar.

TRANSPORTSKADOR

Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på utlämningsstället.

EJ UTHÄMTAD VARA

Om du inte har hämtat ut ditt paket inom 14 dagar debiteras en avgift på 200 SEK för hanteringskostnader. Detta innefattar expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

AVBESTÄLLNING OCH ÄNDRING AV ORDER

Om du som kund vill göra en avbeställning eller ändra din order rekommenderar vi dig att kontakta kundtjänst så snart som möjligt efter att beställningen lagts. Vår ambition är att packa varorna så snabbt som möjligt efter att din order är lagd. Om varan redan är skickad kan vi inte stoppa leveransen utan då får du istället använda din ångerrätt och skicka tillbaka varan till vårt lager.

ÅNGERRÄTT

Vi hoppas att du som kund ska vara nöjd med varan du fått hem men om du inte skulle vara det har du 14 dagars ångerrätt från det du tog emot varan, enligt Distansförsäljningslagen. Det gäller även prissänkta varor. En förutsättning är att varan är i nyskick och endast provad inomhus (prova på mjukt underlag). Kontakta kundtjänst på [email protected] innan du returnerar dina varor.

 

RETUR OCH BYTE AV VARA

Om du vill returnera en vara kontaktar du först vår kundtjänst på [email protected]. Du har 14 dagars bytesrätt.  I samband med JUL har vi bytes/returrätt t.o.m den 14.januari 2024. Kundtjänsten är stängd den 26. och 27. december 2023

Efter kontakt med oss kan du returnera tofflorna eller skorna i original skokartongen, lägg den i det paket som den kom i. Varan skall vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Skicka ej tillbaka genom att skriva direkt på original kartongen/förpackningen. Den blir förstörd och då kommer vi inte att återbetala fullt belopp. 

Efter kontakt med oss, får du en retur-etikett som du klistrar på emballaget. Lämna sedan in paketet till utlämningsstället. Du behöver använda dig av Postnord återlämningsställen (samma som vid leveransen till dig). Det är du som kund ansvarar för varan under transporten till oss. 

Om du skickar tillbaka efter kontakt med kundservice kostar returen 49 kronor oavsett hur många varor det är. Du betalar ingenting* när du lämnar in paketet utan summan dras automatiskt av från varuvärdet vi betalar tillbaka. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat, samt fraktavgifter av transport till dig om hela ordern är returnerad. Du betalar 49 kronor i returfrakt. Du kan även skicka tillbaka varan på egen hand. Då betalar då själv hela transportkostnaden, som är högre.

Om du vill byta en vara är detta kostnadsfritt (gäller inom Sverige). Du kan byta din order inom 14 dagar efter att du har fått dina varor. Kontakta kundtjänst på [email protected] så får du en retur-etikett. Efter att vi har fått in returen skickas den nya varan till dig.
 

REKLAMATIONER

Varorna kontrolleras noga innan de skickas, men om det ändå skulle visa sig att en produkt inte uppfyller dina kvalitetskrav  eller om det är fel på varan kan den reklameras. När varan är Toffelshoppen tillhanda återbetalas totalbeloppet givet att reklamationen godkänns. Reklamation till Toffelshoppen ska göras inom skälig tid från det att du som kund mottagit dina varor. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och fraktkostnaden för köpet återbetalas. 

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage.

Kontakta oss om du vill reklamera varan:.  Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen.
 Läs under "RETUR OCH BYTE AV VARA" om hur du bör hantera returen.

SÄKERHET OCH SEKRETESS

PERSONUPPGIFTER

Toffelshoppen är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss.
 Dessa uppgifter kan användas för att ge dig information om Toffelshoppen.se samt för nyhetsbrev och andra marknadsföringsaktiviteter. Inga uppgifter lämnas vidare utan används endast utav Toffelshoppen. Vill du rätta till några uppgifter eller bli borttagen ur registret är det bara att kontakta oss. 

ÅLDERSGRÄNS

Är du under 18 år krävs målsmans tillstånd för att handla på Toffelshoppen.

COOKIES

Vi använder så kallade "cookies" för att få en bra funktionalitet i vår internetbutik. Vi samlar inte in någon personlig information om dig som besökare. Istället används cookies för att hålla koll på din varukorg samt komma ihåg de val och inställningar du gjort i butiken. Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer sidan inte fungera som den ska och du kommer ej att kunna handla.

Hur aktiverar jag cookies?

Leta under "inställningar" alternativt "säkerhetsinställningar" i din webbläsare. Det ser olika ut i olika system.